czwartek, 29 listopada 2012

Kruche ciastka "wykrawane"

Przepis znaleziony na blogu "In my kitchen"
Tam je zobaczyłam i musiałam je wypróbować.
Dobrze się wycinają foremkami,
ale najlepiej wyglądają wycięte kółka
foremkami od babeczek, choć jak dla mnie,
wykrojone ciastka się z nich ciężko wyciąga.

Kruche ciastka "wykrawane" 

Składniki:

  • 300g mąki pszennej;
  • 250g margaryny;
  • 100g cukru pudru;
  • 1 żółtko;
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany;
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
    (nie jest konieczny);
     

    Dodatkowo:
  • 1 białko;
  • około 100g cukru kryształu;

Wykonanie:
Mąkę pszenną, cukier puder i proszek do pieczenia przesiać przez sito, dodać schłodzoną margarynę i dobrze posiekać nożem, potem lekko rozetrzeć palcami. Dodać żółtko i śmietanę i zagnieść ciasto. Zagniecione ciasto uformować w kulę i włożyć do lodówki na minimum 0,5h. Schłodzone ciasto rozwałkować na stolnicy na min. 3 mm grubości. Foremkami wykrawać ciastka. Wierzch ciastek moczyć najpierw w białku, potem w cukrze krysztale. Układać w formie wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 190 st.C około 20 minut (na złoty kolor).

Uwagi z bloga "In my kitchen":
  • do ciasta dodana jest śmietana
    o zawartości 18% tłuszczu;
  • jeśli ciasto będzie się kleiło do rąk
     można dodać troszkę mąki pszennej;
  • czas pieczenia może być różny, bo zależy
    on od wielkości wykrojonych ciastek
    (moje były sporych rozmiarów, gdyż wykrawałam je foremką do tartaletek:))
 


1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz!