środa, 8 maja 2013

Orzechy włoskie karmelizowane

Zrobiłam dziś na próbę, bo zafascynował mnie przepis,
a że lubię i orzechy i cynamon - zrobiłam i wyszły pyszne!

Oryginalny przepis znalazłam TU

Karmelizowane orzechy włoskie
  • 2 szklanki orzechów włoskich łuskanych (ok. 200g) – można dać pół na pół z migdałami;
  •  1/3 szklanki mleka (można zastąpić wodą);
  •  1 szklanka cukru - dałam ok. 3/4 szkl.,
  •   1/2 łyżeczki cynamonu,
  • można dodać łyżeczkę miodu - ja to pominęłam.

                               Na patelni rozpuścić w mleku cukier,
dodać cynamon i wsypać orzechy.
Prażyć na wolnym ogniu mieszając od czas do czasu.
Gdy płyn wyparuje, a cukier się skrystalizuje orzechy są gotowe. 
               Teraz tylko trzeba odczekać chwilę, aby ostygły i można jeść.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!