piątek, 4 lutego 2011

Znowu kulinarnie

Dzisiaj znowu  będzie kulinarnie. Chyba tak na zmianę będzie, raz post z decoupage a raz z jakimś przepisem :)
Tym razem wypatrzyłam kruche róże  TUTAJ

Robi się je całkiem szybko i są całkiem smaczne. Najlepiej do popołudniowej herbaty.

Kruche różyczki


  • 40 dag mąki tortowej
  • 30 dag masła
  • 8 dag cukru pudru
  • 2 torebki (32 g) cukru waniliowego
  • 3 żółtka
  • szczypta sól

Posiekać mąkę, masło, cukier puder i cukier waniliowy. Dodać żółtka, sól i zagnieć ciasto. Zawinąć ciasto w folię i włożyć do lodówki na godzinę. Następnie rozwałkować ciasto na około 3 milimetry - ja podsypywałam mąką by się nie kleiło - w oryginalnym przepisie jest rada, by wałkować je między dwoma kawałkami foli. Z ciasta wykrawamy kółka 4 sztuki na dwie róże - ja robiłam to szklanką.

Kółka kładziemy jedno na drugie tak, by nachodziły na siebie w połowie - na podlinkowanej stronie do przepisu u mniam-mniam są zdjęcia jak to zrobić.



Następnie zwijamy kółka nie dociskając ich do siebie i przekrawamy w połowie nożem. Delikatnie rozchylamy kładki i układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Można je posypać cukrem kryształem. Pieczemy w nagrzanym piekarniku do temperatury 180°C przez około 15-20 minut - aż do zrumienienia.
Studzić na kratce. Gdy wystygną można posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!