sobota, 2 kwietnia 2011

Ciasto rumowe z czekoladą

Dziś wpis z cyklu "ciasto na niedzielę" ;)

Upiekłam babkę rumową z czekoladą z przepisu Dorotki
Polecam. Ciasto dobrze czekoladowe i rumowe. Choć zrobiłam je z małymi modyfikacjami, np. zapomniałam dodać płatków owsianych :) - udało się i bardzo szybko zniknęło.


Ciasto rumowe z czekoladą
Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej;
  • 1 szkl. cukru;
  • 0,5 szkl. mleka;
  • 150 g miękkiego masła lub margaryny;
  • 100 g gorzkiej czekolady;
  • 1,5 łyżki kakao;
  • 3 duże jajka;
  • 3 łyżki rumu;
  • 1 łyżeczka aromatu rumowego (pominęłam dałam 2łyżki więcej rumu);
  • 2 czubate łyżki płatków owsianych (można pominąć -  ja nie dałam);
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia;
Czekoladę połamać, rozpuścić w mleku. Masło utrzeć z cukrem na pulchną masę, po kolei wbijać jajka (w całości), miksując po każdym dodaniu. Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao. Do masy maślanej na przemian wsypywać przesianą mąkę, mleko z czekoladą, rum -miksować. Dodać płatki owsiane i wymieszać.
Do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy na babkę nałożyć ciasto (forma o średnicy 21 cm z kominkiem). 

Piec w temperaturze 175ºC przez 60 minut, po 40 minutach zwiększając temperaturę do 190ºC. Piec do tzw. suchego patyczka. Smacznego

Poza tym wciągnęło mnie wiercenie w wydmuszkach, nie długo coś pokażę.
I chyba zaczyna mi się scrapbooking podobać, a konkretnie wszelkiej maści kartki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!