sobota, 25 lutego 2012

Rogaliki drożdżowe

 Spędziłam dzisiaj trochę czasu w kuchni.
Musiałam jakoś wykorzystać resztkę drożdży 
i padło na rogaliki drożdżowe.
Wyciągnęłam dżem ze śliwek z czekoladą
i rumem, i zabrałam się do pracy.
Przepis pochodzi  z Pysznie pyszniutko
Cytuję za Pysznie pyszniutko.

Rogaliki drożdżowe 

Składniki:
  • 100 ml letniego mleka;
  • 50 g drożdży;
  • 5 łyżek cukru kryształu;
  • 300 g mąki pszennej;
  • 3 żółtka - dałam 2 duże jajka;
  • 150 g masła;
  • konfitura z róży lub dobre powidła (na nadzienie) - ja dałam dżem ze śliwek;
  • cukier kryształ (do obtaczania rogalików);
Wykonanie:

Mleko, drożdże i cukier wymieszać i zostawić na kilkanaście minut, aby drożdże podrosły. Następnie do drożdży dodać żółtka i wymieszać. 

Mąkę wymieszać z masłem, dodać przygotowany rozczyn z żółtkami i zagnieść ciasto. Wyrobione ciasto włożyć do głębokiego naczynia z bardzo zimną wodą i czekać, aż ciasto wypłynie (jak nie wypłynie, to należy wyjąć je z wody po około 20 minutach - mi nie wypłynęło :)) 

Ciasto wyjęte z wody wyłożyć na posypaną mąką stolnicę, podzielić je na 8 części, wałkować okrągłe placki na grubość 2-3 mm, ciąć na trójkąty (każdy krążek na 12 trójkątów), na szerszym końcu każdego trójkąta położyć pół łyżeczki nadzienia, zwinąć, szczelnie ścisnąć rogi. 

Rogaliki piec na złoty kolor w 175oC. 

Upieczone i jeszcze ciepłe rogaliki moczymy w białku (górną część) i w cukrze krysztale.


Ja do równego wycinania koła użyłam talerza.
Każde koło przecinałam na 8 części - tak było mi wygodniej. 
Piekłam ok. 8-10 min - pewnie czas pieczenia, zależy od piekarnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!