piątek, 10 sierpnia 2012

Muffinki z colą


Ciasto, a raczej ciastka na niedzielę: muffinki z colą.
Przepis znalazłam na blogu Dorotus

Muffinki z Coca-Colą

12 tradycyjnych muffinek:
  • 200 g mąki pszennej;
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 4 płaskie łyżki kakao;
  • 160 g ciemnego cukru muscovado ( dałam 50 g ciemnego cukru, reszta biały cukier);
  • 150 ml napoju gazowanego typu Coca - Cola;
  • 100 ml oleju słonecznikowego;
  • 2 jajka;
  • 1 łyżka cherry brandy (opcjonalnie, poprawia smak) (dałam kieliszek wódki);

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
W jednym naczyniu wymieszać suche składniki:
mąkę, proszek, kakao, cukier.
W drugim mokre - roztrzepane jajka, colę, olej, alkohol.

Połączyć zawartość obu naczyń, mieszając krótko,
tylko do połączenia się składników.

Foremkę do muffinek wyłożyć papilotkami, nałożyć do nich ciasta,
do 3/4 wysokości papilotki.
Piec w temperaturze 200ºC około 25 minut,
do tzw. suchego patyczka. Wystudzić na kratce. 

Udekorować dowolnie- ja zrobiłam lukier z soku cytrynowego
i cukru pudru - na oko ;)

Smacznego!

Jeszcze parę przepisów i to będzie blog kulinarny ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!